Arhivă pentru Martie, 2011

Ce sunt cerealele expandate? Au aceleasi proprietati ca si celelalte?

Posted in NUTRITIE with tags on 31/03/2011 by blog4bodybuilding

Efectele benefice ale celor doua forme de cereale sunt similare. Atat fulgii de cereale, cat si preparatele expandate necesita un procedeu de „gatire” prealabila a boabelor, carora li se da apoi forma caracteristica.

Prepararea Citește în continuare

Ce bei si ce mananci cand faci o tura cu bicicleta

Posted in Articole diverse with tags , , , , , , , on 30/03/2011 by blog4bodybuilding

Cel mai important lucru intr-o tura cu bicicleta este sa te hidratezi. De aceea, vei avea permanent bidonasul termoizolant incarcat cu lichidele pe care le vom enumera mai jos:

– ceaiul de fructe la temperatura ambientala, in nici un caz rece;

– apa plata (de evitat cea cu bule);

– bauturi isotonice;

– sucuri naturale de fructe: kiwi, grepfrut, mere, banane, lamaie, portocale;

Bauturile mentionate pot fi consumate atat in timpul pedalarii, cat si in pauzele unei drumetii. Citește în continuare

Pericolul din burta

Posted in NUTRITIE with tags , , , , , , , , on 28/03/2011 by blog4bodybuilding

Te-ai intrebat vreodata daca proeminenta ta abdominala, dobandita dupa atatea mese copioase si hectolitri de bere, nu este un motiv de mandrie, ci o amenintare serioasa la adresa sanatatii tale?

Medicii au constatat ca depozitul de grasime din zona abdominala este insotit de depozite de grasime si in interiorul abdomenului; in organele interne (ficat, pancreas) si de depuneri de grasime pe peretii vaselor de sange sub forma placilor de aterom. Aceste depozite ascunse se asociaza de multe ori cu diabetul zaharat sau /si cu hipertensiunea arteriala, ambele fiind boli ce evolueaza mult timp asimptomatic, cu consecinte grave asupra sanatatii. Citește în continuare

Stresul oxidativ si masa musculara

Posted in Cercetari si Studii with tags , , , , , on 26/03/2011 by blog4bodybuilding

Ce se intampla cand muschii sunt expusi  unui exces de radicali liberi sau de specii de oxigen reactiv (ROS)? Oare consumul unui antioxidant cum ar fi tocoferol, coenzima q10 sau acidul lipoic ajuta la dezvoltarea musculaturii si la prevenirea atrofierii musculare odata cu inaintarea in varsta?

S-a demonstrat ca nivelul de ROS produs influenteaza forta muschilor scheletici. De exemplu, concentratiile prea mari de ROS au ca rezultat inhibarea contractiei musculare. Speciile de oxigen reactiv sunt implicate, totodata in oboseala musculara in timpul contractiilor repetate sau continue. Citește în continuare

Pentru muschi mari e nevoie de mai mult decat proteine

Posted in NUTRITIE with tags , , , , , on 25/03/2011 by blog4bodybuilding

Ar putea fi scrisa o carte care sa cuprinda numai mitologia creata in jurul proteinelor si dezvoltarii masei musculare. Aceasta mitologie se incapataneaza sa existe, cu toate ca stiinta a demontat de mult legendele de sala. Muschii nostri sunt compusi din proteine (cu exceptia celor 4/5 reprezentate de apa): in concluzie, trebuie sa mananci proteine daca vrei sa ii faci mari. De asemenea, trebuie sa ai un consum optim de proteine pentru a preveni atrofierea lor, iata de ce un individ care incearca sa slabeasca fara sa sacrifice masa musculara reuseste acest lucru numai daca isi concepe un regim alimentar care contine surse valoroase de proteine de calitate, asa cum sunt carnea de vaca, pestele, puiul si lactatele cu continut redus de lipide. Citește în continuare

Ca sa te dezvolti, trebuie sa ridici o greutate mare

Posted in Cercetari si Studii with tags , , , , on 24/03/2011 by blog4bodybuilding

Atunci cand ai de efectuat o sarcina, indiferent cat e de simpla, cum ar fi sa te dai jos din pat, sau una mai complexa, precum manuirea unei crose, muschii vor actiona in baza a doua principii fiziologice:

1. Principiul „Totul sau nimic”, care spune ca o fibra musculara se contracta sau nu, neexistand cale de mijloc. (Sau, asa cum spunea Yoda cu foarte mult timp in urma, intr-o galaxie foarte indepartata: „Nu exista incercare”). Daca este implicata in miscare atunci este implicata cu totul. Asta inseamna ca atunci cand te trezesti si mergi la baie, oricat de incredibil ti s-ar parea, un mic procent dintre fibrele tale musculare muncesc din greu sa te duca acolo. Si ceea ce este de asemenea important: toate celelalte fibre sunt inactive. Citește în continuare

Fibrele musculare, ca si copiii, au talente diferite

Posted in Bodybuilding with tags , , , , , on 24/03/2011 by blog4bodybuilding

Muschii scheletici, cei pe care i admiri, zi de zi, atunci cand te uiti in oglinda, sunt compusi din doua tipuri principale de fibre.

Fibrele de tip 1, numite si fibre  cu contractie lenta, sunt folosite in special pentru activitatile de rezistenta. Tipul 2, sau fibrele cu contractie rapida, intra in actiune atunci cand o anumita activitate presupune utilizarea a mai mult de 25% din forta maximala. O miscare nu trebuie sa fie „lenta” pentru a solicita fibrele cu contractie lenta; trebuie doar sa fie o actiune care nu necesita folosirea fibrelor cu contractie rapida. Iar  un anume efort nu trebuie sa fie executat „rapid” pentru a pune la treaba fibrele cu contractie rapida. Citește în continuare