Pentru muschi mari e nevoie de mai mult decat proteine


Ar putea fi scrisa o carte care sa cuprinda numai mitologia creata in jurul proteinelor si dezvoltarii masei musculare. Aceasta mitologie se incapataneaza sa existe, cu toate ca stiinta a demontat de mult legendele de sala. Muschii nostri sunt compusi din proteine (cu exceptia celor 4/5 reprezentate de apa): in concluzie, trebuie sa mananci proteine daca vrei sa ii faci mari. De asemenea, trebuie sa ai un consum optim de proteine pentru a preveni atrofierea lor, iata de ce un individ care incearca sa slabeasca fara sa sacrifice masa musculara reuseste acest lucru numai daca isi concepe un regim alimentar care contine surse valoroase de proteine de calitate, asa cum sunt carnea de vaca, pestele, puiul si lactatele cu continut redus de lipide.

Insa, daca esti tanar, suplu si incerci sa iti devolti masa musculara, un aport excesiv de proteine nu iti este chiar asa de ajutor precum ti-ai fi putut inchipui. Proteinele au unele proprietati care te ajuta sa scazi in greutate si de aceea este posibil sa iti reduca sansa de a lua in greutate. In primul rand, proteinele reprezinta din punct de vedere metabolic o marfa scumpa, atunci cand vine vorba de procesarea lor.

Corpul tau arde in jur de 20% din valoarea calorica a fiecarei proteine numai pentru a o digera. (Pentru carbohidrati se consuma 8%, iar pentru lipide doar 2% in timpul digestiei).

In al doilea rand, ar trebui sa stii ca proteinele induc senzatia de satietate atat in timpul meselor, cat si intre acestea. Adica, te fac sa te simti plin mai repede si mentin aceasta senzatie timp indelungat intre doua mese. (Efectul scade in intensitate pe masura ce te obisnuiesti cu un regim alimentar bogat in proteine, deci s-ar putea sa nu aiba un impact deosebit in ceea ce priveste cresterea sau scaderea in greutate pe termen lung.)

In sfarsit, daca vei consuma mai multe proteine decat are nevoie organismul tau, el va invata sa foloseasca aceste proteine drept surse energetice. Evident ca tu doresti ca organismul sa utilizeze carbohidrati si lipide pentru energie, fiindca esti constient de faptul ca a utiliza proteinele e ca si cum ai avea o masina care isi foloseste propriile piese drept combustibil.

Cea mai eficienta strategie de crestere in greutate consta in a te concentra mai intai pe aportul caloric si apoi pe cel proteic. Trebuie sa fii sigur ca dieta ta contine cel putin 2 grame de proteine pe kilogram de masa musculara. De exemplu un barbat de 73 kg ar trebui sa consume minim 146g proteine pe zi= 584 kcal provenite din proteine, pe care la gasesti in 425 g pui, 2 bucati de somon sau 800 g carne de vita. Un concentrat proteic  iti va fi de ajutor in completarea necesarului zilnic de proteine. Iar daca vrei sa consumi mai mult de 3000 de kcal pe zi, pentru a lua in greutate, iti sugeram sa ai la indemana si niste cartofi pe care sa ii pui langa bucatile de friptura.

4 Răspunsuri to “Pentru muschi mari e nevoie de mai mult decat proteine”

  1. foarte bun articolul!arunca un ochi si pe la mine

  2. bun articol.tine-o tot asa

  3. bun articol, mai astept si altele.

  4. ionuttb Says:

    Foarte tare acest articol. L-am citit pe nerasuflate. Intr-adevar nu doar proteinele sunt responsabile de masa musculara pe care o acumulam.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: