Ca sa te dezvolti, trebuie sa ridici o greutate mare


Atunci cand ai de efectuat o sarcina, indiferent cat e de simpla, cum ar fi sa te dai jos din pat, sau una mai complexa, precum manuirea unei crose, muschii vor actiona in baza a doua principii fiziologice:

1. Principiul „Totul sau nimic”, care spune ca o fibra musculara se contracta sau nu, neexistand cale de mijloc. (Sau, asa cum spunea Yoda cu foarte mult timp in urma, intr-o galaxie foarte indepartata: „Nu exista incercare”). Daca este implicata in miscare atunci este implicata cu totul. Asta inseamna ca atunci cand te trezesti si mergi la baie, oricat de incredibil ti s-ar parea, un mic procent dintre fibrele tale musculare muncesc din greu sa te duca acolo. Si ceea ce este de asemenea important: toate celelalte fibre sunt inactive.

2. Principiul marimii ne spune ca fibrele musculare cele mai mici intra in actiune primele. Daca actiunea, o flexie a antebratului pe brat, spre exemplu, necesita mai putin de 25% din forta musculara, atunci fibrele cu contractie lenta vor face singure fata sarcinii. Iar cand greutatea depaseste 25% din puterea disponibila, atunci vor sari in ajutor fibrele de tip 2, cu contractie rapida.

Cu cat te apropii mai mult de limitele fortei tale, cu atat vor fi implicate mai multe fibre cu contractie rapida. Iata de ce e important acest aspect: un mit extremd e frecvent intalnit in „lumea muschilor” e cel conform caruia numai extenuarea unui muschi poate implica toate fibrele in actiune. Deci, in teorie, daca faci o multime de repetari cu greutate mica, in cele din urma fibrele tip 2 vor intra in actiune, deoarece fibrele mai mici vor fi prea obosite pentru a ridica greutatea. Insa principiul marimii ne spune ca fibrele mari sunt considerate „trupe speciale” ale organismului; ele nu ajuta „gardienii” sa mentina ordinea publica, ci intervin doar cand e cu adevarat nevoie de talentele lor si nimeni altcineva nu poate rezolva problema.

Adica, un individ care incearca sa-si dezvolte masa musculara cat de mult posibil va lucra, in cele din urma, cu greutati care il vor duce aproape de pragul de epuizare musculara. Astfel, fibrele musculare cu prag inalt de solicitare la efort nu vor fi niciodata implicate in actiune. Mai mult, fibrele mici nu au nevoie de nici un program special cu multe repetari, deoarece conform principiului marimii, cand fibrele mari sunt supuse la solicitare maxima, vor fi puse la munca si fibrele mici.

3 Răspunsuri to “Ca sa te dezvolti, trebuie sa ridici o greutate mare”

  1. concluzia ?

  2. foarte interesante informatiile oferite

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: