Periodizarea nutritiva: antrenamentul dupa epuizarea glicogenului


Incepand cu anii 60, unul dintre principiile fundamentale in nutritia sportiva este acela ca sportivii trebuie sa inmagazineze cat mai mult glicogen (depizotare de carbohidrati) in muschi si ficat pentru a avea o performanta maxima si pentru a-si reduce riscul de accidentare. Organismul foloseste carbohidratii drept combustibil principal pentru exercitii cu intensitate mai mare de 65% din capacitatea maxima de efort. Carbohidratii au o ardere foarte rapida si genereaza mai mult ATP  (un important combustibil celular) decat grasimile.

Cateva studii recente au descoperit ca schimbarile la nivel enzimatic provocate de antrenament sunt mai mari daca glicogenul din muschie este epuizat. Putem deduce, din aceste studii ca o parte a antrenamentelor intense in special in timpul extrasezonului, ar trebui sa se efectueze dupa epuizarea glicogenului. La aceasta stare se poate ajunge cu ajutorul antrenamentelor de mare intensitate si dietelor sarace in carbohidrati. In timpul sezonului competitional, sportivii care vor sa atinga performante maxime ar trebui sa aiba un nivel cat mai ridicat de glicogen, pentru a dispune de combustibil ultrarapid in cantitate mare.

Sursa: Journal of Applied Physiology

Un răspuns to “Periodizarea nutritiva: antrenamentul dupa epuizarea glicogenului”

  1. Gabau Says:

    Tare poze cu Kai Greene:)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: