Rigiditatea arteriala, crescuta de antrenamentul pentru partea superioara a corpului, dar nu si inferioara


Ridicarea greutatilor poate dauna sanatatii cardiovasculare, ducand la cresterea rigiditatii peretilor vaselor sanguine si la scaderea capacitatii lor de a se dilata si contracta cand sunt traversate de sangele pompat de inima. Chiar si o singura sedinta de ridicari creste rigiditatea vaselor de sange. Sportivii care fac antrenamente cu greutati au arterele mai rigide decat restul oamenilor. Aceasta rigiditate poate creste solicitarea inimii in momentul in care incearca sa pompeze sange. Exercitii in cardiologie sunt ingrijorati ca antrenamentele indelungate cu greutati pot avea efecte de durata asupra vaselor sanguine si asupra inimii. De asemenea, cresterea tensiunii cauzata de ridicarea greutatilor poate influenta metabolismul vaselor sanguine si creste riscul de rupere a peretilor arteriali, o afectiune fatala, care se numeste anevrism.

Cercetatorii japonezi au descoperit ca antrenamentul cu greutati pentru partea superioara a corpului creste rigiditatea arteriala, dar nu si pentru parte  inferioara a corpului. Ce rezulta din aceste studii? Nu mare lucru! Persoanele mai puternice traiesc mai mult decat cei cu mai putina forta. De asemenea , o analiza foarte atenta a literaturii de specialitate nu a reusit sa identifice nici macar un caz de sportiv de varsta mijlocie sau inaintata care sa fi murit din cauza unui anevrism in timpul antrenamentului cu greutati.

Sursa: European Journal of Applied Physiology

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: