Fibrele musculare, ca si copiii, au talente diferite


Muschii scheletici, cei pe care i admiri, zi de zi, atunci cand te uiti in oglinda, sunt compusi din doua tipuri principale de fibre.

Fibrele de tip 1, numite si fibre  cu contractie lenta, sunt folosite in special pentru activitatile de rezistenta. Tipul 2, sau fibrele cu contractie rapida, intra in actiune atunci cand o anumita activitate presupune utilizarea a mai mult de 25% din forta maximala. O miscare nu trebuie sa fie „lenta” pentru a solicita fibrele cu contractie lenta; trebuie doar sa fie o actiune care nu necesita folosirea fibrelor cu contractie rapida. Iar  un anume efort nu trebuie sa fie executat „rapid” pentru a pune la treaba fibrele cu contractie rapida.

Se considera ca cei mai multi oameni au, mai mult sau mai putin, o proportie egala de fibre cu contractie lenta si rapida. (Atletii de elitasunt evident, niste exceptii – un maratonist talentat probabil s-a nascut cu mai multe fibre cu contractie lenta decat cu contractie rapida, tot asa cum un campion olimpic la probe de viteza probabil si-a inceput existenta cu un capital mai mare din ultimele). De retinut ca fibrele cu contractie rapida sunt de doua ori mai mari decat cele cu contractie lenta si au potentialul de a deveni chiar mai mari.

Si fibrele cu contractie lenta se pot mari, dar nu in aceeasi masura. Probabil ca acum ai deja in minte o strategie de atac al fibrelor…?!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: