Arhivă pentru Ianuarie, 2011

Lipsa somnului slabeste sistemul imunitar

Posted in Cercetari si Studii with tags , , , , , , , on 30/01/2011 by blog4bodybuilding

Durata si calitatea somnului sunt importante pentru functionarea normala a sistemului imunitar, lipsa somnului crescand, printre altele, riscul de raceala si gripa. Cercetatorii au descoperit ca persoanele sanatoase care dorm mai putin de sapte ore pe noapte prezinta un risc cu 300% mai mare de a contracta o raceala. Eficienta scazuta a somnului (timpul de somn efectiv) a crescut riscul cu 550%. Comportamentul legat de somn a fost studiat pe 153 persoane sanatoase vreme de 2 saptamani. Dupa ce au fost izolati in carantina, subiectilor li s-au administrat picaturi nazale continand un virus de raceala. Persoanele care au dormit mai mult si mai eficient au fost mai rezistente la raceli. Citește în continuare

Cel mai bun tip de respiratie in timpul antrenamentului cu greutati

Posted in Cercetari si Studii with tags , , , , , on 29/01/2011 by blog4bodybuilding

Majoritatea expertilor ne sfatuiesc sa evitam manevra Valsalva (retinerea respiratiei in momentul fortarii) in timpul antrenamentului cu greutati, deoarece aceasta produce o crestere dramatica a tensiunii arteriale. Oamenii de stiinta au observat ca sportivii care folosesc manevra Valsalva in timpul genuflexiunilor grele au tensiunea sistolica foarte ridicata, de 400 mm Hg (fata de 120mm Hg valoarea normala in stare de repaus). Unii halterofili sustin ca manevra Valsalva ii ajuta sa-si imobilizeze trunchiul, ceea ce duce la o crestere dramatica a fortei. Citește în continuare

Nu va antrenati pe stomacul gol!

Posted in Cercetari si Studii with tags , , , , , , , on 29/01/2011 by blog4bodybuilding

Pentru a creste, muschii au nevoie de aminoacizi. Prin urmare, dupa antrenamentele cu greutati, cantitatea de aminoacizi necesara e mai mare. Aminoacizii de tipul leucinei sunt elemente de baza ale proteinelor musculare, avand rolul de semnal chimic in declansarea sintezei proteinelor. Cercetatorii din Marea Britanie si Olanda au descoperit ca sinteza proteinelor e cu 20% mai ridicata in muschii piciorului dupa antrenament decat in muschii neantrenati, daca anterior subiectul a consumat o masa bogata in proteine. Ritmul sintezei proteinelor musculare a fost studiat utilizand un produs pe baza de aminoacizi si masurand cantitatea asimilata de muschi dupa exercitii la presa cu un singur picior si dupa extensii. Citește în continuare

Distrofia musculara la femeile tinere

Posted in Cercetari si Studii with tags , , , , , on 28/01/2011 by blog4bodybuilding

Numeroase tinere sufera de tulburari alimentare, cum ar fi anorexia nervoasa si bulimia, legate de o imagine corporala distorsionata. Acestea se infometeaza sau regurgiteaza alimentele pentru ca se considera in mod eronat supraponderale. Un numar din ce in ce mai mare de barbati sufera de o afectiune similara, denumita dismorfie musculara, devenind exagerat de obsedati de masa musculara si de greutatea corporala si resimtind o nevoie compulsiva de a face exercitiu fizic si de a tine regim. Aceste persoane evita orice responsabilitati sociale sau legate de propria lor meserie pentru a-si respecta programul de antrenament. Citește în continuare

Tensiunea musculara declanseaza sinteza proteinelor

Posted in Cercetari si Studii with tags , , , , , on 28/01/2011 by blog4bodybuilding

Muschii scheletici sunt formati din tesut cu viteza de reactie foarte mare, care creste in dimensiune ca raspuns la supratensiune (ex. antrenamentul cu greutati) si se atrofiaza in cazul tensiunii scazute (odihna la pat prelungita). Espen Spangenburg, de la departamentul de kineziologie de la University of Maryland, a facut un rezumat al efectelor tensiunii asupra cresterii musculare. Tensiunea mecanica (antrenamentul cu greutati) declanseaza sinteza proteinelor, activand calea de semnalizare mTOR. Tensiunea mecanica creste miscarea aminoacizilor in celulele musculare. Citește în continuare

L-arginina intensifica transportul de oxigen in plamani in timpul exercitiului fizic

Posted in NUTRITIE with tags , , , , , , , on 26/01/2011 by blog4bodybuilding

L-arginina e un aminoacid important pentru cresterea eliberarii de monoxid de azot (NO) din celulele care captusesc vasele de sange. Monoxidul de azot ajuta la reglarea fluxului sanguin. Cresterea nivelului de NO poate imbunatati fluxul sanguin in muschi precum si capacitatea de a regla distribuirea sangelui in timpul exercitiului fizic. Un studiu efectuat pe un grup de sapte barbati activi din punct de vedere fizic la Ghent University, in Belgia, a aratat ca L-arginina imbunatateste functionarea plamanilor in timpul exercitiului fizic. Subiectilor li s-a administrat L-arginina (7.2 g pe zi, timp de 14 zile) sau un placebo. Citește în continuare

Ce cantitate de proteina e necesara dupa antrenament?

Posted in NUTRITIE with tags , , , , , , on 24/01/2011 by blog4bodybuilding

Consumul de suplimente proteice imediat dupa antrenament stimuleaza sinteza proteinelor. Proteinele de buna calitate, continand aminoacizi esentiali, cum ar fi leucina, stimuleaza sinteza proteica si devin adevarate caramizi ale noului tesut muscular.

Ce cantitate ar trebui consumata? Cercetatorii canadieni au evaluat efectele suplimentarii cu 0, 5, 10, 20, 40 de grame de proteina de ou asupra sintezei proteice in urma unui antrenament cu greutati si au ajuns la concluzia ca 20 de grame de proteina este optima pentru stimularea sintezei musculare si a sintezei albuminei, dupa exercitiile de rezistenta. Citește în continuare