E bine ca stretchingul static sa faca parte din incalzire?


Peste 20 de studii au aratat ca stretchingul static scade forta si puterea musculara. Pare, deci, logic ca acesta ar trebui eliminat din incalzirea dinaintea exercitiului fizic.

Cercetatorii de la „Nicholas Institute of Sports Medicine and Athletic Trauma” din NY, intr-o sinteza a literaturii de specialitate, au fost retinuti. Desi stretchingul static scade forta cu 3-18%, efectele sale asupra puterii musculare sunt mult mai mici. Nu e  clar daca stretchingul are efecte negative cand intra in combinatie cu incalzirea activa. De asemenea, cateva studii au aratat ca stretchingul dinainte de exercitiul fizic scade incidenta intinderilor musculare cu 50%. Deocamdata, sportivii ar trebui sa foloseasca o incalzire activa inainte de exercitiile fizice si stretchingul static la sfarsitul antrenamentului, cand muschii sunt mai incalziti. Sunt necesare cercetari mai aprofundate inainte de a interzice stretchingul ca element al incalzirii.

Sursa: Scandinavian Journal of Medicine Science and Sports

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: