Genuflexiunile cu picioarele departate activeaza cel mai bine muschii fesieri


Antrenorii de culturism si de haltere ii invata adesea pe sportivi sa-si schimbe pozitia picioarelor la genuflexiuni, pentru a activa anumiti muschi din partea inferioara a corpului. Acest sfat se bazeaza insa mai degraba pe intelepciunea populara si pe legendele urbane decat pe dovezi stiintifice. Folsind o tehnica numita electromiografie,  cercetatorii italieni au dovedit ca genuflexiunile cu picioarele departate activeaza muschiul mare fesier mai bine decat genuflexiunile cu picioarele apropiate.

Nivelul  de activitate musculara a fost masurat in opt muschi ai coapsei si ai soldurilor in timpul genuflexiunilor cu picioarele apropiate (la o distanta echivalenta cu latimea soldurilor), cu picioarele usor departate (150% din latimea soldurilor) si cu picioarele departate (200% din latimea soldurilor). Cu exceptia faptului ca muschiul mare fesier a fost activat mai mult in timpul genuflexiunilor  cu picioarele departate,  departarea picioarelor nu a avut niciun efect asupra nivelului de activitate musculara in coapse si solduri. Muschiul mare fesier e cel mai puternic muschi al corpului uman si joaca un rol esential in miscarile de forta cum ar fi sariturile si sprintul. Studiul a aratat ca genuflexiunile cu picioarele departate sunt cele mai eficiente pentru activarea tuturor muschilor coapsei si soldurilor.

Sursa: Journal of Strength Conditioning&Research

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: