Lipsa somnului slabeste sistemul imunitar


Durata si calitatea somnului sunt importante pentru functionarea normala a sistemului imunitar, lipsa somnului crescand, printre altele, riscul de raceala si gripa. Cercetatorii au descoperit ca persoanele sanatoase care dorm mai putin de sapte ore pe noapte prezinta un risc cu 300% mai mare de a contracta o raceala. Eficienta scazuta a somnului (timpul de somn efectiv) a crescut riscul cu 550%. Comportamentul legat de somn a fost studiat pe 153 persoane sanatoase vreme de 2 saptamani. Dupa ce au fost izolati in carantina, subiectilor li s-au administrat picaturi nazale continand un virus de raceala. Persoanele care au dormit mai mult si mai eficient au fost mai rezistente la raceli.

Sistemul imunitar are impactul cel mai puternic asupra activitatii sportive. O raceala sau o gripa poate impiedica desfasurarea programului de antrenament la fel de repede ca o accidentare la muschi sau articulatii. Culturistii prezinta un risc crescut de tulburari ale somnului, deoarece au muschii gatului mai grosi si sunt mai predispusi sa sufere de obstructia cailor respiratorii in timpul somnului. Daca ai dificultati cu somnul sau te simti mult prea obosit in timpul zilei, trebuie sa iei masuri urgente, alfel antrenamentele vor fi din ce in ce mai slabe.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: