Cel mai bun tip de respiratie in timpul antrenamentului cu greutati


Majoritatea expertilor ne sfatuiesc sa evitam manevra Valsalva (retinerea respiratiei in momentul fortarii) in timpul antrenamentului cu greutati, deoarece aceasta produce o crestere dramatica a tensiunii arteriale. Oamenii de stiinta au observat ca sportivii care folosesc manevra Valsalva in timpul genuflexiunilor grele au tensiunea sistolica foarte ridicata, de 400 mm Hg (fata de 120mm Hg valoarea normala in stare de repaus). Unii halterofili sustin ca manevra Valsalva ii ajuta sa-si imobilizeze trunchiul, ceea ce duce la o crestere dramatica a fortei. Echipa de cercetatori de la School of Physical Therapy, Montana, a descoperit diferente minore intre forta obtinuta in timpul miscarii genunchiului, umarului si a cotului la un aparat izochinetic de catre persoanele care folosesc manevra valsalva fata de cea obtinuta de persoanele care respira normal, inspira in faza activa a ridicarii sau expira fortat. Cercetatorii au tras concluzia ca expiratia fortata in timpul fazei active a ridicarii e cel mai eficient si mai sigur tip de respiratie in timpul antrenamentului cu greutati. E posibil ca aceste rezultate sa nu se aplice in cazul sportivilor antrenati la exerciti de forta, care ridica greutati libere.

Un răspuns to “Cel mai bun tip de respiratie in timpul antrenamentului cu greutati”

  1. Chiar eram curios cum ar trebui sa respir in astfel de cazuri, sa fiu sincer la unele aparate doar asa reusesc sa le fac fata.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: