Cel mai potrivit moment pentru antrenament


Performanta fizica si nivelul de hormoni anabolici variaza in timpul zilei, un fenomen numit variatie diurna. Forta, puterea si rezistenta sunt mai mari dupa masa decat dimineata. Aceasta inseamna ca trebuie sa ne antrenam dupa masa? Cei care se antreneaza dimineata reduc variatiile diurne normale ale performantei fizice. Un studiu finlandez a aratat ca variatiile normale ale hormonilor dispar la cei care se antreneaza in prima parte a zilei. Participantii la experiment s-au antrenat intre orele 5 si 21 timp de 10 saptamani si au fost incadrati in doua grupe de antrenament: dimineata si dupa-masa. Cele mai ridicate nivele de testosteron si cortizol au fost inregistrate  dimineata, acestea scazand in timpul zilei. Studiul a demonstrat ca sportivii trebuie sa se antreneze zilnic la aceeasi ora la care este programata viitoarea competitie la care vor participa. Acest lucru are implicatii importante pentru sportivii care, pentru a participa la concursuri, trebuie sa schimbe fusul orar.

Sursa: Chronobiology International

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: