Bicarbonatul de sodiu creste performantele fizice


Bicarbonatul de sodiu (praful de copt) imbunatateste rezultatele la sprint, in probele sportive cu durata de sub 2 minute, cum ar fi proba de 800m. Efectele se datoreaza cresterii nivelului de bicarbonat din sange, care actioneaza ca un tampon impotriva acizilor metabolici.

Cercetatorii polonezi, au descoperit ca bicarbonatul de sodiu (17 grame dizolvate in apa) a imbunatatit viteza inotatorilor adolescenti pe primii 50 de metri ai intervalului de antrenament (4x50m) si a scazut timpul total al antrenamentului cu 2 secunde. Nivelul de acid lactic din sange creste dupa exercitiul fizic in urma administarii de bicarbonat, deoarece acesta accelereaza miscarea acidului lactic de la muschi catre sange. Inotatorii nu au cauzat efecte secundare, dar cele mai multe studii raporteaza deranjamente gastrointestinale si diaree in urma consumului de suplimente cu bicarbonat.

Bicarbonatul ar putea fi util ca supliment pentru culturisti in timpul sedintelor de antrenament intens cu greutati si pentru sportivii care se antreneaza pentru probe de mare intensitate. Nu consumati bicarbonat de sodiu inainte de concurs fara sa il fi incercat in prealabil pentru ca aproximativ 50% dintre sportivi sufera de efecte secundare gastrointestinale neplacute.

Sursa: Journal of Sports Science and Medicine

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: