Despre macronutrienti (proteine, carbohidrati, grasimi)


Proteina e mama tuturor macronutrientilor care duc la cresterea masei musculare. Contine aminoacizi, folositi de organism pentru repararea si dezvoltarea tesutului muscular. Proteinele se gasesc in lapte, oua, carne si zer. Aceste alimente sunt extrem de importante pentru culturisti. 1gram de porteine= 4 calorii

Carbohidratii, fie ca sunt complecsi (legume, fulgi de ovaz) sau simpli (zahar, ciocolata), carbohidratii (glucidele) sunt metabolizati in glucoza, care furnizeaza energie muschilor si creierului. Printre alimentele bogate in carbohidrati se numara painea, pastele, cartofii si orezul. 1 gram de carbohidrati= 4 calorii

Grasimea este esentiala pentru buna functionare a organismului. Totusi, datorita faptului ca un gram de grasime contine de 2 ori mai multe calorii decat proteinele sau carbohidratii, consumul de grasimi ar trebui limitat la cele provenind din surse sanatoase, cum ar fi uleiul de masline, avocado sau migdale. 1 gram de grasimi= 9 calorii

Sfat: Include mereu in alimentatie grasimi sanatoase,  ca cele din migdale sau ulei de masline, in special in cadrul meselor care contin multi carbohidrati. In acest fel, vei incetini ritmul de eliberare a insulinei de catre organism. Prea multa insulina duce la acumularea de grasimi corporale. Grasimile bune te pot ajuta sa te simti satul mai multa vreme!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: